FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken. Beszámolók, riportok, sajtószemle, ...
FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.
Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.

STIHL - Nemzedékekre tervezve

Mátyás Fakereskedo Kft
METAMOB - akciós MetaGO ajánlata
HUNNIA FAGÉP - Jó magyarnak lenni!
Faipari gépek -> Stonewood Kft
 
FATÁJ nyitólap
FATÁJ archívum:

FATÁJ-online
médiaajánlat
pdf

FAGOSZ, Fagazdasági Országos Szakmai Szövetség
A FAGOSZ a FATÁJ kiadója.


FAGOSZ filmtár a Hazai Erdésznél

Nemzeti kincsünk az erdő - 40 kisfilm

Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezete

Magán Erdotulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetsége

Országos Erdészeti Egyesület

Hobbi Faesztergálás


Dr. Gerencsér Kinga: Fafeldolgozás mobil szalagfűrésszel
(A 2002-ben megjelent kiadvány online változata.)

Keres egy céget, intézményt, iskolát? Kezdje itt:
fatudakozo.hu
woodinfo.hu
woodinfo.eu
Akác
termékek
Magyar-
országról:
hungarobinia.hu
FAIPARI, ERDÉSZETI
apróhirdetések
DÍJMENTESEN

FAIPARI, ERDÉSZETI
szakkönyvek

2019-04-18

Több százezret költünk a kertünkre

Úgy tűnik, 2019 a kertrendezés éve lesz, tízből hat hobbikertész ugyanis több százezer forintot, sőt, akár egymilliót is hajlandó áldozni a tökéletes kert kialakítására - derül ki a STIHL nem reprezentatív kutatásából, amelyet a GardenExpón és a Construmán végeztek a kiállításra látogatók körében.

Megosztás:
Megosztás a Facebook-on


A hobbikertészek nem bízzák másra a munkát

Több százan töltötték ki az Andreas STIHL Kft. kertápolási szokásokat vizsgáló lakossági kérdőívét a Construma és a GardenExpo szakkiállításokon. Az eredményekből kiderül, hogy a magánszemélyek 67 százaléka idén mindenképpen tervezi, hogy kertfelújításba vágja a fejszéjét, további 13,8 százalék pedig még nem döntött erről. A hobbikertészek zöme azonban maga fog belekezdeni a munkálatokba. Saját eszközökkel, saját elképzelések mentén a válaszadók 78,7 százaléka kívánja ápolni a kertjét, kertépítő szakembereket csupán a válaszadók negyede bíz meg rendszeres időközönként.


A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók többsége jelentős összeget hajlandó áldozni arra, hogy kialakítsa álomkertjét. A kérdőívet kitöltők közel fele ugyanis 100 és 500 ezer forint közötti összeget tervez elkölteni a kertrendezésre, míg minden hetedik válaszadó akár egymillió forintos büdzséből is gazdálkodhat. Ennek ellenére azonban okos eszközök beruházását a válaszadók 42 százaléka mellőzi, azok azonban, akik nyitnának az intelligens megoldások felé, elsősorban az öntözőrendszerek kiépítésében gondolkodnak. A kérdőívet kitöltők egynegyede a robotfűnyírót részesítené előnyben, míg minden tizedik vásárlót foglalkoztatnak a megújuló energiát használó kerti világítótestek.

Vásárlói motivációk és döntések

Annak ellenére, hogy a kert egész évben gondozásra szorul, csupán a válaszadók egyharmada ápolja otthona környékét szezontól függetlenül, a válaszadók 58,6 százaléka pedig csak tavasszal érzi úgy, hogy kertjének szüksége van a karbantartásra. Nem csoda, hogy a hobbikertészek több mint fele a kertfenntartást tartja a legnagyobb kihívásnak, míg egyharmaduknak a kerttervezéssel gyűlik meg a baja. A kertépítés minden ötödik lakossági fogyasztónak okoz fejtörést, míg magának a kertnek a berendezése 10 százalékuk számára jelent kisebb-nagyobb problémát.

A lakossági fogyasztók közel fele ár-érték arány alapján választja ki azokat az eszközöket, amiket a kertrendezés során használni fog, a vásárlási döntést a válaszadók 42,9 százalékánál azonban legnagyobb mértékben a gépek minősége befolyásolja. A hobbikertészek számára vásárláskor nem releváns az, hogy a kertészeti berendezésekhez kapcsolódik-e szerviz-, vagy egyéb szolgáltatás, miként az sem, hogy a termékcsaládok egymással kompatibilisek-e vagy a márka termékkínálata mennyire széles.

Érdekes kép rajzolódott ki akkor, amikor az Andreas Stihl Kft. a kerti gépek beszerzési helyére vonatkozóan tett fel kérdést. A vásárlók közel ugyanakkora aránya szerzi be ugyanis eszközeit a kertészeti szakkereskedésekben, mint a barkácsáruházakban, de a válaszadók több mint egyharmada már rendelt kerti gépet webáruházból is, míg minden negyedik válaszadó a közeli gazdaboltból is szerzett már be ilyen jellegű eszközöket.

Összességében elmondható, hogy a kertrendezésbe vágók számára a legnagyobb kihívást a kert fenntartása jelenti, ehhez pedig elsősorban ár-érték alapján vásárolnak szakkereskedésekből vagy barkácsáruházakból eszközöket. A vásárlók idén több százezres keretet használhatnak fel otthonuk környezetének zömében saját maguk által megvalósított elképzelések mentén történő átalakítására.

 

A kutatás módszertanáról

Az Andreas Stihl Kft. 333 főt kérdezett meg a 2019-es Construma és a Garden Expo szakkiállításokon lakossági kertápolási szokásokat vizsgáló nem reprezentatív felmérése során. A teljes mértékben anonim, egyszerű feleletválasztós, nyolc kérdésből álló online alapú kérdőívet tableteken tölthették ki az érdeklődők, a válaszok összesítése így elektronikusan valósulhatott meg.

 

A STIHL-ről

A Stihl International GmbH mezőgazdasági, erdészeti és kerti gépek gyártásával, forgalmazásával és szervizelésével foglalkozik.1926-ban alapították, máig 100%-ig családi kézben van, jelenleg több mint 160 országban képviselteti magát. A magyar leányvállalat, az Andreas Stihl Kft. 1991 óta van jelen Magyarországon, ma már 300 szakkereskedéssel és 140 szakszervizzel. Az Andreas Stihl Kft. a motorfűrész és benzinüzemű fűkasza szegmensében, valamint a motorfűrész-vezetőlemezek és -láncok értékesítési területén piacvezető.

 

A vállalat a STIHL Timbersports nemzetközi sportfavágó versenysorozat névadó szponzora is.

 

Forrás: Andreas STIHL Kft.

 

 

Kentech Kft

Dunaker Kft - Alapítva 1986

LEITZ Hungária Szerszám Kft

Erdészeti gépek, eszközök, muszerek, kiegészítok kereskedelme.

FATUDAKOZÓ - az online faipari cégtár




 A FATÁJ lapot kiadja a FAGOSZ
Minden jog fenntartva. All rights reserved.