FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken. Beszámolók, riportok, sajtószemle, ...
FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.
Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.

STIHL - Nemzedékekre tervezve

Mátyás Fakereskedo Kft
METAMOB - akciós MetaGO ajánlata
HUNNIA FAGÉP - Jó magyarnak lenni!
Faipari gépek -> Stonewood Kft
FATÁJ nyitólap
FATÁJ archívum:

FATÁJ-online
médiaajánlat
pdf

FAGOSZ, Fagazdasági Országos Szakmai Szövetség
A FAGOSZ a FATÁJ kiadója.


FAGOSZ filmtár a Hazai Erdésznél

Nemzeti kincsünk az erdő - 40 kisfilm

Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezete

Magán Erdotulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetsége

Országos Erdészeti Egyesület

Hobbi Faesztergálás


Dr. Gerencsér Kinga: Fafeldolgozás mobil szalagfűrésszel
(A 2002-ben megjelent kiadvány online változata.)

Keres egy céget, intézményt, iskolát? Kezdje itt:
fatudakozo.hu
woodinfo.hu
woodinfo.eu
Akác
termékek
Magyar-
országról:
hungarobinia.hu
FAIPARI, ERDÉSZETI
apróhirdetések
DÍJMENTESEN

FAIPARI, ERDÉSZETI
szakkönyvek

A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le:


2010-10-02

Facebook - tanmesék

Toshibarátok Facebook kampánya

Pár hete zárult a Toshiba Magyarország első facebook kampánya. Ahogy éreztem az online társadalomban nem keltett túl nagy visszhangot, nem is ezért írok róla. A leginkább az lepett meg, hogy a kampányról egy fizetett rádiós hirdetésben hallottam. A hirdetésben ugyanannyiszor hangzott el a Toshiba márkanév, mint a facebook (2-2). Az öt hetes kampány során minden héten sorsoltak egy-egy kamerát és egyéb ajándékokat. A facebook kampánnyal kapcsolatban Szabó Tamásnak, a cég marketingvezetőjének tettem fel kérdéseimet. A válaszokból sok érdekesség megtudható a kampányról, például,. hogy a közösségi médiát nem szabad ingyenes médiafelületként kezelni, mert nem az. Szó esik arról a trendről is, hogy egyre többen helyezik az ügyfélszolgálatokat erre a platformra.

 

A Camileo kamerák bevezetésének social mediában történő kommunikálásának ötlete a Toshibától, vagy ügynökségtől származott? Melyik ügynökséggel dolgoztok együtt?

A Toshiba Magyarország a Morpho Communications-zel együtt adminisztrálja az oldalát a Facebookon, amelynek népszerűsítésére természetesen online eszközöket is használtunk. Annak ötlete, hogy közösségi kampányt szervezzünk, adott volt, a Toshiba belevágott a webkettes működésbe, természetesnek láttuk, hogy a Camileo kamerák bemutatkozzanak a profilján. A Toshiba Magyarország vezetőségében és a Morpho vezetőségében gyakorlatilag egyszerre fogant meg a gondolat, hogy el kell kezdenünk. A kérdés korábban se az volt, hogy kell-e ez vagy sem, hanem az, hogy mikor és mivel tudjuk elindítani.

Miért használtatok rádió hirdetést a kampányban? Nem lett volna érdemesebb online hirdetni?

Korábbi megállapodásaink alapján tudtunk print- és rádiófelületeket használni. Ezeket a Camileo márkanév elterjesztése érdekében használtuk fel, ehhez illeszkedett a Facebook oldal.

Vagy ez az aktivitás inkább Toshiba trendi brandjének építésére irányult? Azaz, a Toshiba fent van a facebookon, ezért egy "sexy" márka?

A közösségi média márkaépítő szerepe teljesen világos. Akit érdekelnek az adatok, számos hazai példát talál arra, hogy a különböző cégek, nemzetközi márkáktól magyar vállalkozásokig hogyan profitálnak a közösségi médiából. Köztudott, hogy a bevételnövekedéshez nem elég jelen lenni a Facebookon, mert ilyen értelemben a közösségi médiában nincs pénzforgalom. De egyfajta intenzív, erre a világra jellemző és ehhez a környezethez szükséges kommunikációval dúsított jelenlét olyan interakciót teremt meg, amelynek a vége láncreakcióban piacélénkülés lehet, tehát közvetve nagyon is lényegesen érintheti a cashflowt. Utána lehet nézni az egyre híresebb példáknak: mely cégek azok, amelyek csökkentették a call-center aktivitásukat, melyek azok, amelyeknek jóformán még website-juk sincs, mert minden kommunikációt a közösségi médián bonyolítanak. Bár ez a terület ijesztően fiatal, még annál is ijesztőbben gyorsan fejlődik. Valamennyien tanuljuk a lényegét, az elemeit, de például spontán fókuszcsoportban, hiteles visszajelzésekben verhetetlen. Ettől függetlenül nem szabad ingyenes médiafelületként kezelni. Rugalmasan és nyitottan kell azokhoz állni, akik érdeklődnek a márka iránt, és készen kell állni arra, hogy bármire reagáljunk, lehetőleg gyorsan és informatívan, ugyanakkor egy sajátságos, a márkára szabott hangon. Ez márkánként változó. Aki szeretné tudni, a Toshiba hogyan kommunikál Magyarországon a Facebookon, lájkolja az oldalt - Mártonfi Attila nyelvészprofesszor szerint a lájkol egy magyar ige -, és állunk rendelkezésére, amiben csak kell.

Mit csinálnátok másként?

Mint mondtuk, tényleg nagyon fiatal a terület, még mindenki a tanulófázisban jár, mi is. Egyes részletekben már másképp gondolkodunk, mint az elején, ugyanakkor a sikeres lépések mutatják, hogy ez az eszköz kihagyhatatlan médium a 21. században.

Az első kamera kisorsolásáig körülbelül 3-400 rajongótok volt, majd utána hirtelen megduplázódott ez a szám (1-2 nap alatt). Ez minek volt köszönhető? Vásároltatok még több médiafelületet? Ha igen, hol?

A hirtelen növekedés annak volt köszönhető, hogy a kampány során (előre tervezett módon) elkezdtük az online világ eszközeit is használni. Hírlevelek, online hirdetések mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy a lájkolók száma ilyen mértékben megugrott.

 

Köszönöm a válaszokat és a hatékony közreműködést!

Nagyon érdekesek a válaszok, de én még most sem vagyok meggyőzve arról, hogy a rádiós hirdetések facebookozásra ösztönzése megérte. Összességében a kampány megmozgatta a felhasználókat, mindenki hozott még 10 embert, hisz az emberek mozgósították barátaikat, hogy lájkolják a feltöltött videójukat. Ez a folyamat a játékosokat multiplikátorokká léptette elő és kisebb-nagyobb sikerrel de szerintem többnyire hatékonyan vették rá az ismerősöket, hogy lájkolják az oldalt és a videókat. Így ha nagy visszhangot nem is keltett a Toshibarátok kampány, de a Toshiba rajongói önállóan népszerűsíteni kezdték az oldalt a facebookon, így sikeresnek mondhatjuk. Ez a közösségi média egyik sajátságos vektora, az offline-ban nem megtalálható hatásokkal szemben.

Eredmények: a kampány 35 napja alatt több mint ezer videot töltöttek fel, és kb. 2000 új rajongó csatlakozott az oldalukhoz.

 

Forrás: HampukRichárd blogja


A Facebook beelőzheti az iWiW-et

A Facebook Magyarországon egyre népszerűbb, mégpedig olyannyira, hogy ősszel át is veheti a vezetést az iWiW-től - írja a Webisztán blog szerzője.

A nem hivatalos statisztikák szerint a Facebookra eddig valamivel több mint 1,8 millió magyar regisztrált, és a Google adataiból az is kiderül, hogy a közösségi szájtnak jelenleg egymilliónál több havi egyedi magyar látogatója van. A Facebookot leszámítva a többi top magyar szájtnál nem látszik érdemleges növekedés - olvasható a Webisztán blogon.

Kijöttek a Google Trends friss (augusztusi) adatai, amiből az derül ki, hogy a nyár végére ugyan még nem sikerült beérnie az iWiW-et a Facebooknak, de a helycsere az élbolyban valószínűleg be fog következni még az ősszel. A nem hivatalos statisztikák szerint a Facebookra eddig valamivel több, mint 1,8 millió magyar regisztrált, és a Google adataiból az is kiderül, hogy a közösségi szájtnak jelenleg valamivel több, mint egymillió havi egyedi magyar látogatója van.

A Facebookot leszámítva a többi top magyar szájtnál nem látszik érdemleges növekedés. Sőt, pár nagyobb szájt, így például a MyVIP vagy a Startlap kifejezetten gyengélkedni látszik. Az Index és az Origo pedig tartja a januári látogatottsági mutatóit. Vagyis a két vezető hírportál érdemben nem tudta bővíteni olvasói bázisát az elmúlt egy évben.

 

Forrás: baon.hu


Vajon elbukik a Facebook és a Youtube?

Az elmúlt öt évben a közösségi média alaposan kinőtte magát. Egy maroknyi kis csapatból lett egy több milliárd dolláros iparág, ami a gyorsan növekvő mobil eszközökre, a változó fogyasztási szokásokra és a felhasználói identitásra épül, amely átszövi a világhálót.

...

Erősebbé vált

A közösségi média viszonylag rövid történettel rendelkezik, rengeteg oldal bukkant fel, s tűnt el a süllyesztőben. De az szinte kizárható, hogy az elkövetkezendő öt évben ne legyen hangsúly a Facebookon, a Twitteren vagy a Youtube-on. A Facebook például egy óriási felhasználó bázis, mint bármelyik más hálózat, elég a demográfiai alapjait számításba vennünk. A Youtube is képes fenntartani az online videók hatalmas nézettségét, s egyre agresszívebben fejleszt. A Twitter is félelmetesen fejlődik a maga több mint 300.000 app-jával, s szinte már nincs olyan kis- vagy nagyvállalat, akinek ne lenne accountja a Twitteren.

Az interaktivitás ma a társadalom minden területén nagyon fontos. Ezért törekszik mindenki arra, hogy létrehozza a saját közösségi hálózatát, s ehhez mozgósítja a saját Facebook, Twitter vagy Youtube oldalát.

...

Forrás: hotdog.hu


Amerikában lekörözte a Facebook a Google-t

Az amerikai internethasználók több időt töltöttek a Facebook-on augusztusban, mint a Google oldalain - derült ki a comScore pénteken nyilvánosságra hozott statisztikájából, amely szerint ez volt az első alkalom, hogy a közösségépítő oldal maga mögött hagyta az internetóriást.

 

A felmérés szerint az amerikaiak összesen 413 millió percet töltöttek a hónapban a világhálón, és ennek mintegy 10 százalékát, azaz 41,1 millió percet a Facebook-on. Ezzel szemben a Google oldalaira - közte a keresőoldalra, a YouTube videómegosztóra, a Gmail levelezési rendszerre és a Google News-ra - 39,7 millió percig voltak kíváncsiak augusztusban az amerikaiak. A dobogó harmadik helyén a Yahoo! és aloldalai végeztek, 37,7 millió perccel.

A két internetes óriás már júliusban is fej-fej mellett állt, ám a Google-oldalak akkor még 40,5 millió perccel vezettek, míg a Facebook-ra 39,9 millió perc jutott. A Yahoo! azonban egyre jobban leszakadni látszik: egy hónappal korábban még 38,7 millió percet töltöttek a hozzá kapcsolódó oldalakon a felhasználók.

Az eredmények az egy évvel korábbi adatokkal összehasonlítva különösen érdekesek: 2009 augusztusában ugyanis még a Yahoo! vezette a versenyt, 41,7 millió perccel, mögötte 34 millió perccel a Google állt, a Facebook-ra azonban csupán 16,8 millió percet szántak az internetezők. A közösségépítő oldal vezetői egyébként épp idén júliusban jelentették be, hogy felhasználóik száma átlépte az 500 milliót.

Forrás: Szon.hu


A FATÁJ szerkesztősége augusztus végén hozta létre a Facebook felületi oldalát, amely a www.facebook.com/FATAJ címen érhető el.


Várjuk mindazon FATÁJ olvasók jelentkezését (email-ben), akik a vállalkozásukat már megjelenítik a FB rendszerében (is). Kérjük, adják meg az oldal elérhetőségét és röviden tájékoztassanak a világ legnagyobb közösségi oldalának használatával kapcsolatos eredményeikről, jó vagy rossz tapasztalataikról.

Beszéljünk a Facebookról, találkozzunk a Facebookon! Köszönjük.

 

Tóth János, FATÁJ-FATUDAKOZÓ-FAGOSZ



Előzetes: a jövő héten egy multinacionális bútor-kereskedelmi vállalkozás pár hete indított Facebook kampányáról fogunk beszámolni.


DomoTrend Kft - Lakberendezés Európa neves design-muhelyeibol.

AKE - A perfekt megoldás

Dunaker Kft - Alapítva 1986

105 hazai furészüzem gazdasági teljesítménye - 2010. - Megvizsgáltunk 105 hazai furészüzemet muködteto vállalkozást (60 kemény-lombos, 44 lágy-lombos, 1 fenyo-feldolgozó) a 2010-es évi teljesítményei alapján.

Fagazdasági felszámolás számláló - 2012.május - Összegyujtöttük a fagazdaság szakterületein muködo (muködött) Magyarországon bejegyzett cégeket, amelyeknél a 2012-es évben indult el a felszámolási, ill. végelszámolási eljárás.

Grube Kft

Zalaerdő Zrt - Erdészek az erdoért

Forestinvest.hu

Erdészeti gépek, eszközök, muszerek, kiegészítok kereskedelme.

ERFARET Tudásközpont

Magyar Belsőépítészet

FATUDAKOZÓ - az online faipari cégtár

KARDEX Kft - Erdészeti-faipari termelés, kereskedelem. Furészáru termelés: elsosorban bükk és tölgy. Belföldi, nemzetközi szállítás. Export-import tevékenység.

LEITZ Hungária Szerszám Kft




 A FATÁJ lapot kiadja a FAGOSZ
Minden jog fenntartva. All rights reserved.