FATÁJ-online szaklap: események, gazdasági jelenségek a faiparban, bútoriparban, asztalosságban, erdőgazdálkodásban és a kapcsolódó területeken. Beszámolók, riportok, sajtószemle, ...
FELIRATKOZÁS FATÁJ-Online hírlevélre.
Kérem jelezze szakterületét, cégét, annak kapcsolóit.
Hivatkozás:
Ha felhasználja bármely cikket a FATÁJ-ból, hivatkozzon rá annak kapcsolójával is.

STIHL - Nemzedékekre tervezve

Mátyás Fakereskedo Kft
METAMOB - akciós MetaGO ajánlata
HUNNIA FAGÉP - Jó magyarnak lenni!
Faipari gépek -> Stonewood Kft
FATÁJ nyitólap
FATÁJ archívum:

FATÁJ-online
médiaajánlat
pdf

FAGOSZ, Fagazdasági Országos Szakmai Szövetség
A FAGOSZ a FATÁJ kiadója.


FAGOSZ filmtár a Hazai Erdésznél

Nemzeti kincsünk az erdő - 40 kisfilm

Erdészeti és Faipari Dolgozók Szakszervezete

Magán Erdotulajdonosok és Gazdálkodók Országos Szövetsége

Országos Erdészeti Egyesület

Hobbi Faesztergálás


Dr. Gerencsér Kinga: Fafeldolgozás mobil szalagfűrésszel
(A 2002-ben megjelent kiadvány online változata.)

Keres egy céget, intézményt, iskolát? Kezdje itt:
fatudakozo.hu
woodinfo.hu
woodinfo.eu
Akác
termékek
Magyar-
országról:
hungarobinia.hu
FAIPARI, ERDÉSZETI
apróhirdetések
DÍJMENTESEN

FAIPARI, ERDÉSZETI
szakkönyvek

A pdf-ekhez az Acrobat Reader itt tölthető le:


2015-07-02

Vadregenyés kisvasút lesz Márianosztra és Nagybörzsöny között

Ütemterv szerint halad a kisvasút építése Magyarország egyik legvadregényesebb vonalvezetésű, magashegyi hangulatú nyomvonalán, melyet turisztikai célra épít uniós támogatással a Börzsönyben az Ipoly Erdő Zrt. A 2016. tavaszi üzemkezdet után napelemes kisvonatok is járni fognak a börzsönyi erdőkben.

Megosztás:
Megosztás a Facebook-on

 

Megkezdődött az erdei kisvasút Márianosztra és Nagyirtás közötti szakaszának kivitelezése, aminek első látható nyomait a vízelvezetést szolgáló műtárgyak elkészülte jelentette. A domborzat sajátosságai miatt már az átereszek elkészítése sem volt egyszerű, ugyanakkor a felső szakaszon a sínek lefektetése is elindult. A jól előkészített földművön így már mintegy 1 km-es szakaszt szereltek össze. Mindemellett a pályához csatlakozó - a saját forrásból megvalósuló - épületek terve elkészült, engedélyeztetése pedig  folyamatban van. A beruházás eddig az előzetesen tervezett ütemnek megfelelően halad.

 

 

A fejlesztés célja a Szob és Nagybörzsöny közötti vadregényes vonalvezetésű, magashegyi hangulatú erdei kisvasút turisztikai célú rekonstrukciója, a hiányzó, Márianosztra és Nagyirtás közötti 7 km-es szakasz megépítésével. (A projekt: KMOP-3.1.1/E-13-2013-0001, "Márianosztra - Nagyirtás közötti kisvasút teljes turisztikai célú helyreállítása")

Új, napelemmel hajtott önjáró vasúti kocsikat és egy motorkocsit is beszereznek, valamint fogadóépületek épülnek Márianosztrán és Nagyirtáspusztán a turisták igényeinek kiszolgálására. A beruházás nemcsak színesíti a Börzsöny turisztikai kínálatát, hanem lehetővé teszi a környezetbarát közlekedést a régió belső területein is.

Az Ipoly Erdő Zrt. által kezelt területekhez tartozik a Börzsöny természeti értékeinek, látnivalóinak jelentős része. A Társaság fő tevékenysége az erdő- és vadgazdálkodás, illetve az erdőgazdálkodással összefüggő szolgáltatások, mindemellett kiemelten foglalkozik az erdő közjóléti szerepének kiteljesítésével is. Tevékenysége során arra törekszik, hogy a természetet felkereső vendégek tartalmasan, ugyanakkor felelősségteljesen tölthessék el szabadidejüket. Ezért indult el a "Kiemelt és integrált vonzerő-, termék- és infrastruktúra fejlesztések támogatás" című EU pályázat segítségével a kisvasút-fejlesztés is. A pálya rekonstrukciója májustól kezdődően várhatóan augusztus végéig tart. A turisták a tervek szerint jövő tavasszal vehetik birtokukba az uniós támogatással megvalósult fejlesztést.

A Börzsöny és a Cserhát további kirándulóhelyeiről és minőségi szálláshelyeiről a www.erdeikirandulasok.hu vagy a www.facebook.com/ipolyerdozrt oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők.

A projekt hivatalos oldala: borzsonyvasut.ipolyerdo.hu

Forrás: Ipolyerdő Zrt.
Fotó: Mőcsényi Miklós

 Katt a nagyításért.

FATÁJ kiegészítés a hallottak, látottak alapján:

 

Az összesen 713 millió Ft-os beruházásból 600 millió Ft a pályázati forrás, így 113 millió Ft az Ipolyerdő önrésze. Ebben azonban a márianosztrai és a nagyirtáspusztai állomásépületek és kapcsolódó más turisztikai beruházás, valamint a gördülő állomány (motorkocsi, vagon) még nincs benne, melyek várhatóan további 300 millió Ft-ot tesznek majd ki. A közeli hasonló létesítmények alapján a prognosztizált utaslétszám 20 ezer fő/év-re fut majd fel 2020-ra és ez a tervek szerint 10 millió Ft/év árbevételt hoz majd.

A vágányt 20 km/ó maximális menetsebességre tervezték, amit viszont szerelvény nem fog elérni, így a 6,9 km-es szakaszon várhatóan 40-45 perc lesz a menetidő, ami 9-10 km/órás sebességnek felel meg. A pálya helyenként 4,6%-nál is meredekebb. A szembeforgalmat csonkavágánnyal oldják meg. A régen itt volt 9 kg/m-es helyett most sokkal erősebb, 23 kg/m-es lesz a sín.

Olyan vagonokat is terveznek majd beállítani, hogy azon kerékpárt is lehessen szállítani.

 

 

 

A tervezett végállomás állomásépület Márianosztrán:

 

 

A tervezett állomásépület Nagyirtáspuasztán:

 

 

A márianosztrai "csatlakozás", ahol a meglévő pályához csatlakozik majd a most épülő, melynek itt egyelőre a földműve látható.

 

 

 

 

 

Dunaker Kft - Alapítva 1986

LEITZ Hungária Szerszám Kft

STIHL - Nemzedékekre tervezve.

Erdészeti gépek, eszközök, muszerek, kiegészítok kereskedelme.

ERFARET Tudásközpont

FATUDAKOZÓ - az online faipari cégtár




 A FATÁJ lapot kiadja a FAGOSZ
Minden jog fenntartva. All rights reserved.